We hebben al veel gedaan in het tweede leerjaar. Jullie hebben al enkele grote momenten kunnen zien op de website.
We zijn ondertussen half oktober, hier zijn enkele kleine momentjes in de klas die ik graag met jullie wil delen.

We werken zeer hard in het tweede leerjaar, maar natuurlijk zijn we niet heel de tijd aan het werken.
We nemen graag tijd om af en toe te ontspannen.
Tussen de lessen door genieten we van kleine momenten zoals deze.
Zo hebben we de ‘hamburgertjes’ van de juf of als de kinderen mogen kiezen, ‘The Floor is Lava’. De kinderen mogen hierbij springen, dansen, lopen en zoals u kunt zien ook op de banken staan.
Want ja, als de vloer lava is dan willen we onze voetjes niet verbranden!

Bijna wekelijks hebben we het hoekenwerk. Dit verandert doorheen de weken. We kijken naar wat er nodig is, hebben de kinderen nog extra inoefening nodig op een bepaald onderwerp. Dan probeer ik dit te verwerken in het hoekenwerk.
Graag neem ik jullie mee onze klas in, met enkele sfeerbeelden.



Steeds hebben we de ‘punker’-hoek. In deze hoek krijgen de kinderen de kans om hun punkers (de kleine stickertjes in hun boek) af te werken. Juf duidt steeds aan met blauw wat er verbeterd of gemaakt moet worden.
De computerhoek, hier zijn we bezig met basis computervaardigheden.
Tijdens de hoekenwerken van september lag de focus op het kunnen inloggen op Kabas.
Natuurlijk horen spelletjes er ook bij.
We genieten samen, in groep en als klas van af en toe eens een spelletje te spelen.
Tijdens dit hoekenwerk hadden we ook een kleurhoek.
Soms kan het fijn zijn even creatief bezig te zijn.
Kinderen kunnen kiezen uit verschillende kleurplaten nadat ze klaar zijn met een creatieve opdracht van de juf.
We deden niet lang geleden een meetcircuit.
Hierbij gaan de leerlingen in groepjes aan de slag. Ze wegen en meten verschillende objecten om vaardig te worden met de inhoudsmaten.
Werken met water om te leren hoeveel glazen er in een liter gaan of dat we langer zijn dan twee meter en wat is er precies 1 m?
Dat waren allemaal vragen die we samen onderzocht en beantwoord hebben.




