2 september, Terug naar school.

Tot mijn plezier kan ik vaststellen dat alle leerlingen van de klas blij zijn dat de school opnieuw begonnen is. Ze hebben er zin in, net als ikzelf. Goedgemutst zoeken we onze klas op. HIer zullen we onze eerste voormiddag grotendeels doorbrengen. Nieuwsgierig neuzen we in onze leer- en werkboeken, het zijn er een hele hoop waaronder enkele spiksplinternieuwe. Natuurlijk is er ook tijd om onze vakantieverhalen met elkaar te delen. De meesten onder ons kennen elkaar en hebben reeds eerder bij elkaar in de klas gezeten. Met plezier verwelkomen we de vier meisjes van het vierde leerjaar. Een hele verandering want het aantal meisjes in de klas was laag. Als de leerlingen uitverteld zijn neem ik snel terug het woord want uiteraard heb ook ik heel wat te vertellen. Drie leerjaren bij elkaar vraagt om een goede organisatie en daar horen natuurlijk afspraken bij. Dat het voor ieder van ons een serieuse aanpassing is daar bestaat geen twijfel over maar als ieder van ons zijn beste beentje voorzet zal dit wel lukken. Zonder dat we er erg in hebben vliegt de tijd voorbij en is het middagpauze. Op het menu staan belegde broodjes.Iedereen heeft precies een reuzenhonger en het duurt dan ook niet lang voor onze voorraden uitgeput zijn. 's Namiddags willen we ook de banden met de andere leerjaren aanhalen en daarom werken we klasdoorbrekend. Iedere leerkracht heeft een andere activiteit in petto. Al draaien ze wel allemaal rond hetzelfde thema.  Ons jaarthema is 'dol op onze wereldbol.' Er wordt geknutseld, gezongen, gespeeld en uiteraard wordt er ook gekookt want om 15.15 uur staat er een muzisch moment op het programma. We bereiden mocktails en hapjes met ingrediĆ«nten uit onze eigen moestuin. Lekker en gezond!  Aan de gezichten te zien op het einde van deze eerste schooldag was het een geslaagde dag. En vanaf morgen neuzen we niet langer in onze werkboeken maar gaan we er echt mee aan de slag.     

 P6240001P6240002 2    P6240004